Infiniti vēsture

Infiniti ir japāņu luksus automobiļu marka, kas pieder "Nissan Motor Company" uzņēmumam. Infiniti kompānijas logo ir stilizēts lielceļš, kas tiecas uz bezgalību, ietverot modificētu ‘’bezgalības’’ simbolu. 

Vēl tikai 1970-ajos un 1980-to gadu sākumā jēdziens ‘’luksus klases japāņu automobiļi’’ izraisīja skepsi un pat izsmieklu. Viss sākās ar septiņdesmito gadu degvielas krīzi ASV tirgū, kā arī valsts ekonomisko lejupslīdi, kad amerikāņi nopietni aizdomājās par kompaktklases automobiļiem ar nelielu degvielas patēriņu. Eiropas un Amerikas auto ražotāju piedāvājums šajā kategorijā bija ierobežots, tāpēc japāņi lieliski uzsāka debiju ASV, laika gaitā iekarojot ievērojamu tirgus daļu.

Pēc neilga laika krīze Amerikas tirgū nostabilizējās un valsts ekonomika strauji uzplauka, tādejādi uzlabojot lielākās iedzīvotāju daļas labklājības līmeni. Tas savukārt radīja interesi par luksus precēm, t.sk. par automobiļiem. Tajā laikā "Nissan Motor Company" veiksmīgi attīstījās Ziemeļamerikas kontinentā, pateicoties ASV ekonomikas augšupejai, uzņēmuma vadība pieņēma lēmumu par jauna auto modeļa izveidi turīgo klientu segmenta grupai.

Nissan marka patērētājiem asociējas ar vienkāršību, vidēju cenu un reizēm pat ar mietpilsoniskumu, tāpēc tika pieņemts lēmums par atsevišķas luksus klases automašīnu markas izveidi. Aiz Infiniti zīmola stāv pilnvērtīgs autokoncerns ar ilggadēju pieredzi un iespaidīgu vēsturi, kurš spēja pacelt un attīstīt japāņu luksus automobiļu segmentu ASV tirgū.

Oficiāli Infiniti automobiļu ražošana Ziemeļamerikā tika uzsākta 1989.gada 8.novembrī, kopš tā brīža paplašinot ražošanu visā pasaulē, ieskaitot Austrumu valstis, Dienvidkoreju, Krieviju, Šveici, Ķīnu un Ukrainu. Eiropas tirgū Infiniti zīmols automobiļu tirdzniecību uzsāk tikai 2008.gada beigās. Mūsdienās, visā pasaulē Infiniti luksus automašīnas piedāvā 230 autorizēti dīleri 15 dažādās pasaules valstīs.


1989: sākums

ASV tirgus ar Infiniti zīmolu tika iepazīstināts 1989.gadā, ar mērķi radīt un pārdot luksus klases automobiļus, kas nekādā ziņā neasociētos ar Nissan markas automašīnu modeļiem un filosofiju. Infiniti zīmols tika radīts tajā laikā, kad japāņu konkurenti Toyota un Honda nāca klajā ar saviem luksus automobiļu zīmoliem, Lexus un Acura, kuri arī tika radīti priekš ASV tirgus.  

1989.gadā ASV Detroitā pirmizrādi svinēja auto izstāde North American International Auto Show, kur Infiniti prezentēja savu pirmo automobili Q45, kura pamatā bija Nissan President automobiļa konstrukcija.


Q45 biznesa klases sedans – pirmais Infiniti markas automobilis. V8 dzinējs attīstīja 278 zirgspēku jaudu

Mēnesi pirms Infiniti Q45 prezentācijas Detroitā, japāņi atvēra 51 dīlera punktus visā ASV, kā arī tika veikta plaša Infiniti zīmola TV reklāmas kampaņa, kur netika attēlots neviens automobilis – tikai auto ceļi, koku un kalnu ainavas, kas cilvēkos raisīja neizpratni, ko īsti Infiniti pārdod - kalnus vai kokus?! Bet joki tika mesti pie malas, kad tika prezentēts pirmais Infiniti markas modelis Q45, kas tika atzinīgi novērtēts par jaudas, greznības un inovatīvā stila kombināciju.
 
Gadu vēlāk - 1990. gadā, nāca klajā divdurvju Infiniti M30 sportiskā kupeja, kas tika ražota 3 gadus un bija tiešs konkurents Lexus SC modelim.
 

 Infiniti M30 kabrioleta versija

 Vēl vienu gadu vēlāk, ASV tirgus tika iepazīstināts ar kompakto Infiniti G20 (analogs Nissan Primera), bet 1992.gadā nāca klajā Infiniti J30, kas atgādināja japāņu sedanu bestselleru Nissan Leopard.


 Infiniti G20 — nekas cits, kā populārā Nissan Primera ar nedaudz izmainītu eksterjeru un, protams, interjers maksimālajā komplektācijā.

Infiniti pārdošanas rezultāti bija vidēji, ko var saistīt ar neveiksmīgām reklāmas kampaņām, kur nekad netika vizualizēti Infiniti automobiļi, turklāt ražotājs apdalīja Infiniti auto modeļu interjerus ar tādām neatņemamām luksus automašīnu sastāvdaļām kā koka un hroma apdare, kā arī ādas apdares vietā, izvēloties polsterētu ādas un vinila savienojumu. Daži no Infiniti īpašniekiem pilnveidoja savu automašīnu ar mākslīgā koka apdares uzlikām centrālās konsoles daļā un uz durvju rokturiem, bet viens no visspīdošākajiem aksesuāriem ir analogais pulkstenis, kas tika ievietots visos Infiniti modeļos - vēlāk tradīciju pārņemot arī citu auto marku ražotāji. 

Infiniti J30
 

1990tie gadi
 
Deviņdesmito gadu vidū Infiniti tirdzniecības rādītāji bija salīdzinoši pieticīgāki par Lexus un Acura pieprasījumu ASV automobiļu tirgū.
 
1996.gadā Infiniti pārtrauc vidēja izmēra, klasiskās piedziņas modeļa J30 ražošanu. Tā vietā uz otrās paaudzes JDM Nissan Cefiro modeļa bāzes sāk ražot jauno Infiniti I30. Šis modelis tika piedāvāts ar vienas litrāžas dzinēju, tāpat kā Infiniti M30 un J30, 190 Zs (142 kW) VQ30DE ar priekšpiedziņu, tāpat kā Nissan Maxima. Sākot ar 2002 gadu, Infiniti veic drastiskas pārmaiņas attiecībā uz I30 modeļa dzinēju, piedāvojot jaudīgāku 228 Zs (170 kW) VQ35DE motoru, kā arī pārdēvējot auto modeli par Infiniti I35. Diemžēl arī šim Infiniti modelim nebija pietiekams pieprasījums un noiets ASV tirgū.
  

Infiniti I30

Neaprobežojoties tikai ar sedaniem un kupejām, 1997.gadā Infiniti papildina savu auto modeļu gammu ar ‘’off-road’’ modeli – QX4 ( tas pats Pathfinder/Terrano), kļūstot par vienu no pirmajiem auto ražotājiem, kas tirgū piedāvā vidējā izmēra luksus SUV.

Infiniti QX4

 1999.gadā tika atjaunots Infiniti G20, konstruēts uz Nissan Primera bāzes – kompakts sporta sedans. Tātad, otrās paaudzes sedans Infiniti G20 tirgū tika orientēts un virzīts kā luksus sporta sedanu konkurents Eiropas tirgū, lai arī automobilis svēra krietni vairāk nekā pirmās paaudzes Infiniti G20, jo Infiniti kompānija turpināja izmantot SR20DE četru cilindru dzinēju. Diemžēl pārdošanas apjoma plāns šim Infiniti modelim nerealizējās. Turklāt, Infitiniti G20 mārketings tika vērsts uz nepareizu mērķauditoriju – vidēja vecuma biznesa sievietes, kuras priekšroku tomēr deva Infiniti tiešajam konkurentu automobilim – Acura Integra.

 
2000šie gadi
 
Ap 2000.gadu Infiniti uzņēmums piedzīvo strauju kritumu. Kompānija izvirzīja par mērķi radīt jaunu, dinamisku un jaudīgu luksus sporta automobiļu līniju. Infiniti pilnībā rekonstruēja flagmani Q45 2002.gadā, kas kļuva par Infiniti G35 modeli, saņemot pilnvērtīgu atzinību un paceļot Infiniti kompānijas ieņēmumus vēl nebijušos augstumos ap 2003.gadu. Sportiskais G35 sedans - pārveidots Nissan Skyline, spējīgāks un jaudīgāks par G20 (Nissan Primera līdzinieks), kļuva par triecienmodeli automobiļu tirgū, kā arī apbalvots un titulēts Motor Trend gada auto 2003. 
 

Infiniti G35
 
2003.gadā Infiniti nāk klajā ar jauno sportisko krosoveru FX 35/45. Spilgtajam krosoveram tika izmantoti identiski komponenti, identisks dzinējs kā veiksmīgajam Infiniti G35 sporta modelim, ražots un radīts dažādām amerikāņu gaumēm. Infiniti FX apvieno sportiskumu, lielisku manevrētspēju un izcilu sniegumu jebkādos laika apstākļos. Pāris gadus vēlāk, šī modeļa dizainu un ideju, pārņem arī citi auto ražotāji.
 
 Infiniti FX45      
 
Krosovers FX35/45 izraisīja plašu rezonansi ar savu pirmizrādi automobiļu tirgū. Nejaušiem garāmgājējiem šķita, ka pa ielu pārvietojas konceptauto vai arī fantastikas filmu radīta automašīna.
 
Lai kļūtu par pilnvērtīgu konkurentu tādām amerikāņu automāšinām kā Cadillac Escalade un Lexus LX470, Infiniti kompānijai nācās laist klajā lielizmēra jaudīgo automobili Infiniti QX 56, kas tika aprīkots ar 5.6 litru V8 motoru, sasniedzot 315 zirgspēku jaudu. Infiniti QX 56 līdzinieks - Nissan Armada.
 
Infiniti QX56
 
Infiniti kompānija sasniedza ļoti augstu automobiļu pārdošanas līmeni un saņēma neskaitāmus apbalvojumus no J.D.Power, kā arī paaugstināja tiešajiem konkurentiem standartu latiņu. Infiniti auto modeļu gamma paplašinājās lēnām, bet, savukārt saglabāja visaugstāko kvalitāti, kas veidoja uzņēmuma sekmīgu izaugsmi un pārliecinošu ienesīgumu. Diemžēl Nissan uzņēmums nonāca finansiālās krīzes punktā, kas arī atspoguļojās uz meitas uzņēmumu – Infiniti. Tajā brīdī Infiniti modelis Q45 bija pilnībā atjaunots un pēc kritiķu atsauksmēm – ne uz labo pusi. Arī turpmākie Infiniti modeļi, īpaši zemākās līnijas automobiļi, zaudēja vizuālo un oriģinālo Infiniti tēlu.
 
2005.gadā automobiļu tirgū nāk klajā jaunais Infiniti Q45, kas tajā laikā ir tiešais konkurents Lexus LS un Mercedes S-class auto modeļiem. Šis Infiniti modelis tirdzniecībā, neskatoties uz veiksmīgām preses pārstāvju atsauksmēm, tomēr piekāpās konkurentiem.   
 

Infiniti Q45
 
Kardinālas izmaiņas sekoja, kad Nissan uzņēmuma vadības stūri pārņēma Karloss Gosns (Carlos Ghosn), kurš uzņēmuma dizaineriem kā pamatuzdevumu izvirzīja izstrādāt satriecošu dizainu gan Nissan, gan arī Infiniti auto modeļiem. Infiniti nāca klajā ar veiksmīgāko modeli visā Infiniti vēsturē – G35. Katrs trešais pārdotais Infiniti automobiļa eksemplārs ir G35 modelis.
 
Infiniti pārdošanas apjomi un reputācija auto tirgū turpina kāpt, pateicoties Karlosa Gosna vadības apgriezieniem un vīzijai pārraut jebkuru Infiniti saikni ar Nissan pamatiem. Modeļa G35 veiksmīgās sērijas turpināja kultivēt Infiniti imidžu kā izcilu ‘’Japāņu BMW’’. Šo imidžu attaisno un apliecina Infiniti radītie auto modeļi kā FX35/FX45 SUV un atjaunotie 2006.gada Infiniti modeļi M35/M45. Infiniti modeļi M35/M45 gūst lielu atzinību no auto preses pārstāvjiem, uzvaru 8 automobiļu salīdzinājuma testā Car and Driver un titulu kā labākais luksus sedans pēc patērētāju viedokļiem – Consumer Reports.
 

Infiniti M45 (2003.g. modelis)
 
Infiniti M45 2003.gada modelis — pārveidotais Nissan Gloria/Cedric. Neskatoties uz automobiļa oriģinālo eksterjeru un jaudīgo V8 motoru, M45 pārdošanas rezultāti bija ļoti zemi.
 
Pēc G35 triumfa, sekoja arī citi atjaunotie Infiniti modeļi – M35/M45 sedanu līnija ar V veida dzinēju, tirdzniecību uzsākot 2005.gada februārī.
 
Infiniti M45 Nissan autorizētais serviss Krons Auto
 
Infiniti M45
 
Pēdējās paaudzes Infiniti M45. Lielisks un uzticams automobilis tiem, kuriem ir apnicis vāciešu 3 modeļa produkcijas ražojums, tai skaitā arī Lexus ierastie modeļi.
 
2008.gadā seko Infiniti jaunums – Infiniti EX35 kompaktais krosovers, kas pavēra Infiniti kompānijas iespējas luksus kompakto krosoveru tirgū. EX aprīkots ar tādu pašu 3.5 litrīgu motoru kā G35 modelis, 306 zirgspēku jaudu (228 kW), V6 dzinēju. Tiešie konkurenti šim modelim ir BMW X3, Land Rover LR2 un Acura RDX.
 
Infiniti EX35 Nissan autorizētais serviss Krons Auto
Infiniti EX35
 
Atliek tikai piezīmēt, ka brālis Infiniti G35 modelim ir daudziem zināmais Nissan Skyline, kas tiek ražots divās virsbūves versijās – sedans un kupeja. Šis modelis ir populārs un izsenis kļuvis par leģendu visā pasaulē. Renault – Nissan alianses vadība piezīmēja, ka modelis G35 ir ielicis veiksmīgu pamatu un fundamentu turpmākai Infiniti kompānijas veiksmei – četrus gadus pēc kārtas modeļa G35 pārdošanas apjomi ir rekordlieli, salīdzinoši ar 2002.gadu, tie ir kāpuši par 55%.
 
Infiniti G35 Nissan autorizētais serviss Krons Auto
Infiniti G35
 
 
Biznesa klases sedans Infiniti G35 – japāņu tirgū līdzinieks Nissan Skyline. Lieliski pārdošanas apjomi, pateicoties pilnpiedziņai, bagātai komplektācijai un jaudīgam V veida motoram par attiecīgi labu cenu.
 
Infiniti G35 coupe Nissan autorizētais serviss Krons Auto
Infiniti G35 kupeja
 
Infiniti G35 kupeja pārspēja vispārdrošākās cerības kā vienkāršiem iedzīvotājiem, tā Infiniti kompānijas vadībai. Modelis G35 tika izlaists neskaitāmās tirāžās.
 
Patreiz Infiniti piedzīvo kārtējo kompānijas renesanses periodu. Visu automobiļu modeļu gamma ir atjaunota, pirmo vietu ieņemot ‘’jaundzimušais’’ Infiniti G35 modelis. Jaunā sedana variants tika prezentēts Ņujorkā, bet 2007.gada pavasarī nāca klajā jaunā Infiniti G35 kupeja. Vienlaicīgi, Infiniti kompānija uzsāk globālu paplašināšanos, atverot Infiniti autorizētos dīlera centrus tuvajos austrumos, Dienvidkorejā, Taivānā, Ķīnā un Krievijā. Infiniti kompānijas trīs gadu plānos ietilpst tikai sekmīga un veiksmīga darbība.
 
Infiniti G37 coupe Nissan autorizētais serviss Krons Auto
Infiniti G37 kupeja
 
Pēdējais Infiniti garadarbs – jaunās paaudzes G sērijas kupeja. Izmaiņas notikušas 3.5 litru motora vietā patreiz ir uzstādīts jauns 3.7 litru motors ar 330 zirgspēku jaudu. Līdz modeļa Infiniti G37 iznākšanas brīdim, automobilis saņēma neskaitāmas balvas, kā arī lielu topošo pircēju rindu.
 
2008.gada Ženēvas Auto izstādē kompānijas Nissan Motor Co.Ltd. prezidents Karlos Gosns svinīgi atklāj Infiniti ierašanos Eiropā. Oficiālās Infiniti pārstāvniecības Eiropā tiek atvērtas 2008.gada rudenī ar mērķi divu gadu laikā paplašināties un apgūt teritoriju 21 Eiropas valstu mērogā. Eiropā tiek piedāvāti 4 Infiniti modeļi: jaunās paaudzes Infiniti FX37, Infiniti FX50, Infiniti G37 sedans un kupeja, Infiniti M sēriju, kā arī Infiniti EX37 krosovers. Infiniti galvenās pārvaldes centrs Eiropā atrodas Šveicē.
 

Infiniti FX37